Wednesday, August 03, 2011

صدُ شصتُ هفتم

امروز سوار تاکسی شده بودم داشتم میرفتم خیاطی . جلو نشستم[وقتی خالی باشه جلو میشینم ، هم خودم راحت ترم ؛ هم خودم]. به دقیقه نکشیده بود آقاهه گفت : ببخشید خانوم میتونم یه سوالی ازتون بکنم؟[با خودم گفتم عجب غلطی کردم جلو نشستم، تنهام بودم ، حالا فیس تو فیس با راننده چی کار کنم؟] گفتم بفرمایید.. انگار که نشنیده باشه دوباره سوالشو تکرار کرد ، بلند تر جوابمو تکرار کردم . گفت:شما خودتون می خواید اینطوری باشین!! داشتم فک می کردم منظورش چیه که ادامه داد: ینی چرا اینطوری انقدر قشنگ حجاب دارین؟ خودتون می خواین یا اجباره مثلا؟ [میخواستم بگم مرتیکه آخه به سن من میخوره دیگه اجبار..؟!] [گویا یک بحث پیچیده فلسفی در پیش داشتیم،شانس آوردم مسیر نزدیک بود اصن، آخه این راننده های تاکسی چه فکری می کنن پیش خودشون؟ زبون روزه ...] گفتم من خودم این طوری راحت ترم ، خودم میخوام. [راننده در حالی که ذوق مرگ شده بود ادامه داد] : خانــــوم ؛ فقط می تونم بگم خدا پدر مادرتو بیامرزه ، آدم کیف میکنه شماها رو میبینه[البته این کِیف و یه جـــوری گف که اصن در شان وبلاگ نیس من بیشتر توضیح بدم..] خلاصه تا انتهای مسیر که کمتر از سی ثانیه نمونده بود کمی بیشتر اندر اوصاف ما سخن راند و به این ترتیب مدت مدیدی چادر سر کردن ما در اثر این مکالمه آن هم در ماه رمضان بر باد فنا رف ! [ریا شد دیگه]


* نمی دونم اوضاع چه جوریه یا یه سری ها پیش خودشون چه فکری می کنن که همش فکر می کنن ! خانم های محجبه چادر سرکردنشان به اجباره! آقایون خانوما والّا مام آدمیم ، تو این ظلّ گرما با زبون روزه مغز خاصی نخوردیم ؛ ولی من به شخصه یه ایدئولوژی دارم ؛ میگم آدم یا اعتقاد داره یا نداره ، آدم! اگه اعتقاد داری آدم باش ، آش با جاش ، دیگه شل کن سفت کن نداره عزیز ِمن!

*سمت چپ، پایین رو نیم نگاهی بفرمایید!

*راستی سوءبرداشت نشه ، من فقط در قالب جدید یک سری دست کاری های جزئی کردم ..همین!

7 comments:

  1. سلام دوست عزيز....وب زيبايي داري تبريک ميگم بهت...منم يه سايت گالري عکس دارم که هر روز با 10 تا پست جالب و فوق العاده ديدني اپديت ميشه.ازت دعوت ميکنم تا به گالري عکس من بياي.اميدوارم لذت ببري.با تشکرwww.ax2ni2.blogfa.comwww.mohajergraphic.ir

    ReplyDelete
  2. سلامی به گرمی افتاب این تابستون گرم به شما
    وبلاگتون خیلی قشنگه بهتون تبریک میگم
    منم یه وبلاگ دارم که توش از دلتنگی و خاطراتم مینویسم تا قبل از اینکه با غلط گیر زندگی یا همون گذر زمان از دفترچه ذهنم پاک بشه.
    من عاشق نوشتنم منو و دوستانم زیر چتر کوچیک اما دوستانه جمع شدیم خوشحال میشم به جمع دوستانم بپیوندید و نظرتون در مورد بهتر شدن وبلاگم بهم بگید
    اگه موافق لینک هستید لطفا خبرم کنید که لینکتون کنم شما هم منو با نام زیرچتر خاطرات من بلینکید بی صبرانه منتظر نظرات قشنگتون هستم

    ReplyDelete
  3. سلام
    با شما موافقم.
    مطمئنم اجر روزه ای که امثال شما میگیرین از خیلی از ماها بیشتره!

    البته ظاهری که همراه با باطن باشه.

    ReplyDelete
  4. ایثار شما ستودنیست .

    با ایدئولوژیت تا حدود زیادی موافقم

    ReplyDelete
  5. سلام
    مثه اینکه از شما سوال فلسفی زیاد میپرسن نه؟
    جواباتون هم فلسفیه
    نماز رو روزها قبول

    ReplyDelete
  6. چی شد
    نماز روزه هاتون قبول

    ReplyDelete
  7. چقدر اينجا هي زود به زود عوض ميشه!اون خانومه كه اون بالاست كه تو خوشگليش شكي نيست اما خب اون برج كشور كفر اونجا چيكارست؟!!!
    همسايه نيستيا...:)
    راستي همسايه سلام...

    ReplyDelete